Veelgestelde vragen

Wil je meer weten over hoe je het beste kunt zoeken naar activiteiten?

Download hier dan de zoekgids.

Ben je op zoek naar informatie over inschrijven en plaatsen van activiteiten?

Download hier dan de instructies.

Hoe kan ik het beste zoeken op activiteiten?

  • Maak gebruik van het filter in het grijze vlak om een periode, soort activiteit, locatie of leeftijdsgroep te selecteren
  • Onderin het grijze filtervlak kun je bij 'Overzicht' bepalen of je herhalende activiteiten wel of niet wilt zien
  • Bovenin de pagina kun je de periode via een kalender nauwkeuriger instellen
  • Naast de kalender bovenin bevindt zich een zoekveld waarin je zoektermen kunt invullen, zoals bijvoorbeeld: 'wandelen', 'koffie' of 'muziek'. Let op: dit zoekveld kan alleen worden gebruikt om op activiteiten te zoeken, niet op bijvoorbeeld de deelnemende organisaties.
  • Wanneer een zoekopdracht geen resultaten oplevert, controleer dan of de periode in de kalender goed ingevuld is
  • Boven het grijze filtervlak kun je klikken op 'Alle filters herstellen' om alle zoekcriteria weer te verwijderen

Waar kan ik de deelnemende organisaties vinden?

  • Rechtsboven de titel 'Activiteiten' op de homepage staat een link naar 'Deelnemende organisaties'. Klikken daarop brengt je naar een overzichtspagina met alle deelnemers op alfabetische volgorde
  • Ook in het uitklapmenu bovenin bevindt zich een link naar de overzichtspagina met organisaties
  • Wanneer je op een organisatie klikt, vind je meer (contact)informatie en alle door deze organisatie georganiseerde activiteiten

Hoe kan ik mij inschrijven als organisatie?

  • Je kunt jouw organisatie inschrijven op de inschrijfpagina voor voor nieuwe deelnemers
    Let op: kijk voordat je je inschrijft of je voldoet aan de voorwaarden voor deelname
  • Let er goed op dat je alle gegevens, zoals de naam van je organisatie, correct invult. De velden met een rood sterretje zijn verplicht.
  • Het is belangrijk dat je bij de contactpersoon een bestaand mailadres invult. Daar gaat namelijk de uiteindelijke inschrijflink, waarmee je moet bevestigen, naar toe.
  • Foto plaatsen: Let goed op dat je van tevoren een geschikte foto klaar hebt staan. Omdat deze foto ook op de aparte pagina van je organisatie groot bovenin komt te staan, is het handig om voor een liggend beeld te kiezen. Het is op dit moment nog niet mogelijk zelf een uitsnede te bepalen, helaas. Let er daarom ook goed op dat de foto die je wilt gebruiken het belangrijkste deel van het beeld goed in het midden heeft staan. Het systeem van de website bepaalt namelijk de uitsnede vanaf het midden van de foto.
  • Na inschrijving en goedkeuring ontvang je van ons een e-mail met een link naar een pagina waar je je wachtwoord kunt instellen. Let op: omdat dit een handmatige handeling is kan dit soms langer dan 24 uur duren
  • Na het instellen van je wachtwoord kun je inloggen op je profielpagina, hier kun je vervolgens activiteiten aanmaken. Let op: je inlognaam is het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij de contactpersoon

Waar kan ik inloggen?

Je kunt pas inloggen via de profielpagina wanneer je je eerst hebt ingeschreven en je inschrijving is goedgekeurd

Hoe kan ik activiteiten plaatsen?

Een activiteit plaatsen kan na inloggen op 2 manieren:

  • Via de pagina 'Activiteiten plaatsen' in het uitklapmenu OF via de profielpagina van je organisatie (uitklapmenu of het paarse knopje dat je helemaal rechts ziet wanneer je bent ingelogd)
  • Wanneer je op je profielpagina bent klik dan onder het grijze vlak met de informatie van je organisatie op de link: 'Nieuwe activiteit plaatsen'
  • Vul alle velden zorgvuldig in. Let op! Voor de vindbaarheid van je activiteit is het belangrijk dat je zoveel mogelijk beschrijvende tekst gebruikt in je titel en het eerste tekstveld. (Omdat het 'open zoekveld' bovenin hier in zoekt.) Dus bijvoorbeeld: titel = 'wat voor wie' (muziekmiddag voor mensen met geheugenproblemen). En als je daarnaast de woorden 'alzheimer', 'muziek' en 'dementie' gebruikt in het eerste tekstveld, zul je ook op die woorden gevonden kunnen worden.
  • De velden met een rood sterretje zijn verplicht.
  • Vergeet niet de soort activiteit (categorie), locatie en leeftijdsgroep aan te vinken. (Ook verplicht).
  • Let op bij herhalende activiteiten: bij activiteiten die bijna dagelijks plaatsvinden (zoals de wekelijkse openingstijden van een museum) willen we je dringend verzoeken om dit te vermelden in de beschrijvende tekst en de herhaling op 'wekelijks' te zetten. Hiermee wordt voorkomen dat één bepaalde (doorlopende) activiteit het overzicht van de website gaat domineren.
  • Foto plaatsen: Je kunt bij het plaatsen van een activiteit ervoor kiezen een eigen foto te uploaden of je kunt een fotootje kiezen uit de bibliotheek die je ziet als je op een bepaalde categorie klikt. Het is op dit moment nog niet mogelijk zelf een uitsnede van je foto te bepalen, helaas. Let er daarom ook goed op dat de foto die je wilt gebruiken het belangrijkste deel van het beeld goed in het midden heeft staan. Het systeem van de website bepaalt namelijk de uitsnede vanaf het midden van de foto.
  • Klik op 'Plaatsen'
  • Controleer of alles klopt

Kan ik zelf een uitsnede maken van een foto?

Het is op dit moment nog niet mogelijk zelf een uitsnede van een foto te bepalen, helaas. Let er daarom ook goed op dat de foto die je wilt gebruiken het belangrijkste deel van het beeld goed in het midden heeft staan. Het systeem van de website bepaalt namelijk de uitsnede vanaf het midden van de foto.

Hoe wijzig ik een activiteit?

  • Ga hiervoor naar je profielpagina, wanneer je bent ingelogd zie je onder je organisatiegegevens al je activiteiten staan
  • Klik bij een activiteit die je wilt wijzigen op het potlood-icoontje
  • Wijzig de gegevens in het formulier en klik onderaan op 'Wijzigen'
  • Controleer of alles klopt

Heb je opmerkingen of bepaalde wensen (zoals bijvoorbeeld specifiek beeldmateriaal)?

Mail dan naar: meedoen@voorschotenvoorelkaar.nl

Heb je nog vragen of heb je ondersteuning nodig?

Neem dan contact met ons op!